15.8.11

Tutorial Customized Cursor and Free Hari Raya Cursor

Baiklah. Tujuan saya baik hati buat tutorial lagi harini adalah kerana saya bersifat pemurah untuk memberi anda sesuatu yang percuma :D! Saya ter-rajin semalam buat 'seasonal cursor' iaitu cursor sempena Hari Raya Aidilfitri yang bakal menjelang lebih kurang 15 hari lagi. Jadi meh meh tengok Cursor Ketupat yang saya buat khas sempena Hari Raya Aidilfitri ni.

 URL
http://i831.photobucket.com/albums/zz236/nurulatiqah_mushi/ketupat-cursor.png

URL
http://i831.photobucket.com/albums/zz236/nurulatiqah_mushi/ketupat-cursor02.png

Jangan segan-segan tau. Kalau nak guna copy je code tu. Kalau anda baikhati macam saya, komenlah dan bagitahu yang anda ada menjenguk post kat blog saya ni. Kalau taknak pun takpe, saya tak marah walaupun saya tahu anda ada datang :)

Okey bagi yang tak tahu macam mana nak letak cursor comel lote kat blog, ini tutorial nya. Rasanya semua orang pun dah tahu kan benda mudah ni. 

1. Copy code ni okay kawan-kawan>>

<style type="text/css">body, a, a:hover {cursor: url(URL CURSOR), progress;}</style>

2. Lepastu pergi Design > Page Elements > Add a Gadget > Add HTML

3. Paste kan code di atas dalam tu. Kemudian jangan lupa paste kan URL cursor yang anda inginkan kat tempat URL CURSOR tu tau. Nanti tak jadi pulak hehe.

4. Preview, kalau jadi save. Kadang-kadang kat preview tak keluar pun, jadi anda save dan terus bukak blog anda. Kalau tak jadi bagitahu okay :)

Itu sahaja, sekian terima kasih dan selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri! 

6 comments:

  1. awak, saya copy ketupat dua ketul tu tau. =D



    mekaseh. =)


    http://sayasibudakopto.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. sila sila :D selamat hari raya! hehe

    ReplyDelete
  3. awak saye amek ketupat tu tau , hee . Selamat hari raya :)

    ReplyDelete
  4. blog plg ringan tlah di temui. http://sayasibudakopto.blogspot.com/2011/09/pencarian-blog-paling-ringan-di.html

    ReplyDelete
  5. mintak satu . Slmt Hari Raya :)

    ReplyDelete
  6. Saya amik satu :D

    ReplyDelete